30.11.06

Bush, Webb i hård meningsudveksling

Senator-elect James Webb (D-Virg.) og præsident George W. Bush mødte hinanden til en reception for nyvalgte kongresmedlemmer og det endte i en kort, men ophedet meningsudveksling mellem de to.

Præsidenten sagde tillykke til Webb og spurgte så hvordan det gik med hans søn i Irak, hvortil Webb svarer: "Jeg kunne godt tænke mig at de kom hjem."

Det var ikke lige det svar som præsidenten forventede og svarede: "Det var ikke det jeg spurgte om, Jeg spurgte om hvordan din knægt har det?" (I didn't ask you that, I said how's your boy.)

Det fik dog ikke James Webb til at vige tilbage: "Det er en sag mellem mig og min søn. Mig og min dreng."

Meningsudvekslingen er en del af en lidt længere disputs mellem den tidligere marinesoldat og Det Hvide Hus der gerne vil udstille ham som en hedspore, hvilket nok skyldes at James Webb bl.a. har kaldt administrationens beslutning om at angribe Irak for en strategisk fejltagelse af historiske proportioner.

Kilde: Richmond Times-Dispatch

Update: Berlingske Tidende havde allerede historien i nat. Her har James Webb øjensynligt været på randen til at pande præsidenten ned. Læs her.

Ingen kommentarer: