10.11.06

Om Ed Rendell

Jpack skriver fra Guds Eget Land om guvernør Ed Rendell's (D-Penn.) manøvremuligheder i 2008. Artiklen som flere steder antager form af en sand hyldest af Messias: "Som guvernør har Rendell igen vist sine evner til at holde orden i økonomien og har skåret de statslige budgetter uden at støde hverken fagbevægelsen eller venstreorienterede demokrater fra sig. Til gengæld har han været i stand til at hverve stemmer blandt independents og moderate republikanere" skriver Jpack.

"Rendell er en fremragende politiker som kan nå endnu længere i amerikansk politik. Jeg vil ikke blive overrasket over at høre hans navn sat i forbindelse med præsidentvalget 2008 som running mate for en af de store kanoner som allerede er i spil." skriver han, men han glemmer at Rendell skal overkomme en vis demografisk hurdle, Rendell går nemlig regelmæssigt i synagogen.

Nu er jeg ikke den der løber med rygter, ligesom jeg ikke er meget for at fremhæve mig selv på andres bekostning, men det er allerede længe siden at jeg spillede Rendell på banen som en meget mulig running mate for Senator Rodham Clinton. Jeg mener dog stadigvæk at der er bedre kandidater til posten og at hvis man opstiller en senator fra New York skal man nok længere væk end til en liberal guvernør fra Pennsylvania, f.eks. en guvernør fra Tennessee, Montana eller Oklahoma.

Ingen kommentarer: