2.12.06

Living Room Candidate

Jeg sad tidligere på aften og snakkede med min gode ven Anders Kronborg (der sikkert gerne vil have nævnt at han er byrådsmedlem for sosserne i Esbjerg Kommune) der spurgte om jeg ikke ville lave et permanent link til Living Room Candidate (LRC).

Jo Anders, det vil jeg selvfølgelig rigtig gerne, men jeg vil også gerne introducere resten af læserskaren for LRC. American Museum of Moving Images har en onlineudstilling med en samling af reklamer fra præsidentvalg helt tilbage fra 1952.

Her kan man se eller gense de helt store klassikere som "Daisy", Johnson-reklamen fra 1964 der viser en lille pige der piller bladene af en blomst der efterfølges med en atomsprængning. Stærke sager. ER MUST SEE!!!

Eller man kan se hvordan republikanerne med succes spillede racekortet i 1988 med "Willie Horton"-reklamen, hvor demokraten Dukakis udstilles for at være soft on crime.

Man vil fremover kunne finde linket til LRC i kategorien "Must See TV".

Living Room Candidate - En rigtig tidsrøver for political junkies.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Jeg havde tilmed fornøjelsen af udstillingen i NY tilbage i 2005. Også rigtig spændende.

Hvor vi herhjemme har bøllehatte og oplukkere som pol-merchandise, så har de derovre tørklæder.

Hvorfor?

Dette og mange andre spørsgmål fik man forklaret på en fin udstilling.