3.9.06

Miami Vice

Da der er alligevel ikke er nogen der læser min blog i weekenden har jeg valgte jeg i stedet at kaste mig over finkulturen.

I går aftes var jeg nemlig en tur i Cinemaxx på Fisketorvet og se Miami Vice (sammen med så kendte mennesker som Oliver Zahle og Nicolai Peyk) og det var faktisk en overraskende positiv oplevelse. Filmen har jo modtaget meget lunkne anmeldelser så jeg regnede egentlig ikke med det helt store, men jeg må indrømme at der har er tale om et actionbrag som helt sikkert vil finde vej til min DVD-hylde inden længe.

Jamie Foxx som Tubbs og Colin Farrell som Sonny Crockett i en fantastisk actionfilm af Michael Mann.

Filmens helt store oplevelse er den tekniske side, billederne der er så sindsygt flotte (det kun ham Lars von Trier sku' godt lære lidt af), et fantastisk lydarbejde og ikke mindst et formidabelt soundtarck med bl.a. Audioslave, Limkin Parkog danske Blue Foundation.

Og så er det bare superfed action!

Ingen kommentarer: