24.2.08

Om det amerikanske politiske system

Jeg har fået følgende spørgsmål tilsendt: "Er ved at skrive en samfundsrapport og ville høre om du kan fortælle lidt om det amerikanske politiske system, da jeg ikke rigtig syntes jeg kan finde oplysninger nogle steder.".

Jeg ved ikke rigtigt hvor jeg skal starte eller slutte så jeg sender derfor spørgsmålet i plenum til læserne, er der nogen af jer der har et par gode links til at forklare amerikansk politik?

Links
Fra Wikipedia: Politics of the United States

Bøger
The Complete Idiot's Guide To American Government

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Vedkommende kan jo starte på biblioteket. Det har virket for mange før.

Anonym sagde ...

Jeg søgte en gang på google og fandt denne side, http://www.rogerdarlington.me.uk/Americanpoliticalsystem.html#Presidency

- Jeg synes umiddelbart den ville være fremragende til en samfundsfags opgave. :)

Håber det kan bruges.