3.10.06

Tories blogger: John McCain om klimaforandring, Guantanamo

De engelske konservatives miljøordfører (eller Shadow Environment Minister som det hedder derovre) Greg Barker, MP for Bexhill and Battle, har været en tur i Washington hvor han mødtes med Senator John McCain (R-Ariz.) der viser sit kontor frem og taler om klimaforandring, fangerne på Guantanamo og lidt andet hyggesnak. Se indslaget her.

John McCain, forrest til højre, sammen med sin eskadrille tilbage i 1965. Klar til at bekæmpe De Røde!

Indslaget med McCain er i virkeligheden ikke noget særligt synes jeg, men blot en indgangsvinkel til at opfordre alle med interesse for moderne politisk kommunikation til at besøge de engelske konservatives leder David Camerons blog, Webcameron. En klart eksempel på hvordan man bruger blogteknologien og den helt særlige måde at kommunikere på, på en gennemtænkt og, tror jeg, effektiv måde.

Det er en af de bedste politiske hjemmesider jeg længe har set, fordi den giver et autentisk image af Cameron – vi ved selvfølgelig godt at det er fake, selvfølgelig sidder partiformanden ikke selv foran tasterne i sen nattetime og blogger, der er naturligvis et par medarbejdere ansat til at holde bloggen kørende, men det ligner næsten noget du, jeg eller David Cameron selv kunne have lavet. Hvis man ser nogle af de videoposts som der ligger med Cameron kan man se at det er lavet ligesom når almindelige bloggere laver video med sig selv foran et webcam.

Tory-leder David Cameron, med vind i håret, foran Union Jack.

Der er vel ingen grund til at nævne at jeg inderligt ville ønske at Socialdemokratiets presseafdeling besøgte Webcameron og forsøgte at lave noget der minder om en blog for partiformand Helle Thorning-Schmidt (eller at der måske var andre danske politikere der lod sig kraftigt inspirere og med tiden trak Socialdemokraterne med ind i det 21. århundrede).

Stilen er meget, meget ægte og jeg synes at det virker - og nej, jeg gider ikke skydes i skoene at det blot er fordi jeg er småborgerlig og synes David Cameron er det store lys. Her på Amager holder vi med Tony Blair til den bitre ende!

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Nu hvor du selv har budt op til andre lande, så synes jeg også det bør nævnes, at ingen ringere end den tyske kansler Merkel sprøjter et videocast ud hver fredag.

Det er lidt en anden stil, men Merkel er også en anden type. Netop derfor synes jeg faktisk det er ret imponerende, at hun kaster sig ud i det. Nogen mediekansler er hun ikke. (At jeg til gengæld synes hun er sej - og den slags rationelle politiker, der alt for sjældent når toppen er en anden snak)

http://www.bundeskanzlerin.de/Webs/BK/DE/Aktuelles/VideoPodcast/video-podcast.html