11.10.06

Mere snask!

Ron Gunzberger, der til daglig blogger nyheder om amerikansk politik på politics1.com for en læserskare på med en stor dansk kommune skriver:
- ...Several of the Dem and gay political blogs are publishing not-so-veiled references to imminent pre-election "outings" of closeted Republicans in Congress. The rumor mill has it that 1-3 House me
mbers (including a very senior House member) and one Rocky Mountain region Senator will be outed between now and Election Day.

Det bliver meget interessant og mon ikke det vil være dødstødet for det republikanske flertal som Karl Rove for mindre end to år siden mente vil vare i en generation... Jeg gætter i øvrigt på at den Rocky Mountain region Senator der er tale om er John Ensign fra Nevada. Han er alt for velklædt og velplejet til at være straight. Andre bud?

Bliver Ensign trukket ud af skabet inden november vil præsidentsøn Jack Carter (D) nok have ret gode muligheder for at blive valg...

Gunzburger skriver desuden at:
- Another persistent rumor coming from inside the Beltway is that another Congressman -- this one being a straight Republican -- will be named for engaging in actions similar to Foley, but involving female pages, men det burde vel i virkeligheden ikke komme bag på nogen der har mødt politikere, der er jo nogle sleazebags ind imellem.

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg ku' umuligt være mere ligeglad med, hvilken senator, der godt kan li' mænd, og om andre af dem godt kan li' at gå i læderundertøj etc.

Jeg vil da også håbe, at det gav backfire, hvis demokraterne begyndte at hænge folk ud. Men jeg kender amr politik så godt, at jeg ved det er naivt.

I en dansk sammenhæng tror - og håber - jeg dog, at den slags ville give bagslag.

Men mere snask? Nej tak.

DanskPol sagde ...

En politiker er summen er både holdninger og handlinger og om der er sammenhæng mellem de to ting, f.eks. er det ikke i orden hvis politiker A siger grimme ting om homoseksuelle for derefter at være sin kone utro med mænd, så mener jeg der er en grund til ikke bare at være ligeglad.

Republikanerne har i årevis svøbt sig i flaget og omfavnet religion og de brugte årevis på at angribe Clinton på hans moral. Når man sætter sig op på sådan en hest så gør det endnu mere ondt når man falder af.
Alternativet er jo et system som herhjemme hvor politikerne og journalisterne holder over hinanden selv om politikerne er døddrukne eller luddovne og hvor kredsmandater og listestemmer kan berige vores folkestyre med begavelser som Karina Sørensen (DF), Mia Falkenberg (DF) og Michael Aastrup Jensen (V).

Undersøgelser viser desuden at snask, dirty politics og negatiove campaigning er med til at øge vælgernes interesse om politik, i modsætning til den klassiske opfattelse om at det bare gav mere politikerlede. Så gerne mere snask.

Anonym sagde ...

Jeg er da enig i, at hykleri gerne må udstilles. Men det ved vi jo ikke, at der er her. Det virker som om, at det antager du bare, fordi det er en republikaner.

Man kan jo fx sagtens være homoseksuel og være imod, at homoseksuelle skal kunne adoptere og gifte sig. Det er da ikke nødvendigvis hyklerisk.

Og hvad er der så galt med Michael Aastrup Jensen? Mig bekendt har han da overskygget sine forgængere i borgmesterstolen ret kraftigt. Er dit problem med ham, at han er borgerlig? Selvfølgelig er der mindre skarpe medlemmer i ethvert parlament. Men jeg vil ikke gøre mig til dommer over, hvorfor andre vælgere stemmer på en politiker. Det er deres sag i et demokrati.

Men det ville nok styrke dit arguments styrke, hvis du havde nævnt politikere fra alle sider af det politiske spektrum. Nu virker det bare lidt skingert. Og fjollet.

DanskPol sagde ...

Jeg har ikke problemer med folk der er borgerlige, jeg er personligt stor fan af flere danske borgerlige politikere både Major H.A. Møller, Søren Pind, Birthe Rønn Hornbech og Søren Gade samt af amerikanere som Eisenhower, Goldwater, Nixon, John McCain og Lindsay Graham.

Jeg nævnte såmænd bare de tre fordi jeg troede der var almindeig konsensus om at de var dumme som snot, men der kan man jo tage fejl, da det åbenbart ikke er tilfældet. Og lige om Hr. Aastrup Jensen, det eneste han gjorde rigtigt i fire år var at have nok selverkendelse til at indse at han ikke havde hvad der skulle til for at fortsætte.

Men jeg kan vel få den hellige objektivitets skyld og lige nævne den socialdemokratiske varmemester og gruppeformand Carsten Hansen, der selv om han er en smule enfoldig, på ingen måde i min verden, kan måle sig med Karina Sørensen - så hvis du læser det her Carsten: Undskyld!

Anonym sagde ...

Men kunne du ikke opliste, hvorfor du, mener Aastrup Jensen er dum?

I mine øjne var Randers i mange år et skændsel på Danmarks-kortet med et dominerende parti, der følte sig hævet over demokratiet, og det fik han da ryddet op i.

Da han blæste til kamp mod rockerne, slog jeg korsets tegn. Men han vandt jo nærmest slaget.

Når han udtaler sig, synes jeg ikke, han virker hverken klogere eller dummere end gennemnittet. Men jeg har ikke noget indgående kendskab til ham. Det indrømmer jeg gerne. Men foreløbig har du ikke underbygget din påstand videre meget.

DanskPol sagde ...

Min eneste reference er i virkeligheden et DR program for et par år tilbage hvor man skulle gætte hvem der var en eller andens kæreste/kone der forekom han mig ikke som at være den hurtigste knallert på havnen.

Anonym sagde ...

Så alt i alt - kan vi konstatere, at vælgerne i Østjylland også er "dumme", da han fik over 10.000 stemmer.....og blev valgt som nr. 2 af alle V's kandidater - så hvad er det egentlig for noget ævl....det skal man vist være meget rød og dum for at kunne skrive så...