1.4.07

X-Guvernør Tommy Thompson stiller op

Tidligere Guvernør Tommy Thompson (R-Wis.) har ikke været meget i medierne på det seneste, og når han endelig nævnes er det i forbindelse med meningsmålinger der viser at han har mellem 0 og 1 % tilslutning til sit præsidentkandidatur.

Men nu har han i dag været på besøg hos ABC News hvor følgende samtale kunne opleves mellem ham og programmets vært, den tidligere Clinton-medarbejder George Stephanopulos. Se indslaget her.

Stephanopoulos: Vores næste gæst blev valgt fire gange som guvernør i Wisconsin. Han var sundhedsminister i fire år, og i dag er han her for at erklære at han er kandidat til fire år i Det Hvide Hus. Tommy Thompson, velkommen tilbage til "This Week".

T. Thompson: George, det er en fornøjelse at være her, og mange tak for at du giver mig muligheden for at være med i dit program så jeg kan fortælle om mine intentioner for fremtiden.

Stephanopoulos: Og det er, at du stiller op som præsident.

T. Thompson: Det er korrekt, jeg har brugt al min tid i Iowa og noget tid i New Hampshire og South Carolina, men jeg har en Iowa-strategi og jeg har været i Iowa hver eneste uge siden starten af december. Jeg har besøgt mennesker og foreninger og har snakket med folk, jegf har besøgt 30 amter og mere end 100 lokalsamfund, og det ser rigtig godt ud.

Lige et par sure kommentarer fra mig!
Et: Hvis Thompson har brugt al sin tid i Iowa, hvordan har der så været tid til at besøge New Hampshire og South Carolina? Meget mærkeligt!
To: Jeg modstander af politikere der starter med at tale om strategi - burde han ikke, når han stiller op til et politisk valg, i stedet fortælle lidt om hvorfor han stiller op og ikke om hvordan han vil vinde. Det er nok bare mig.
Tre: Hvorfor annoncerer man sit kandidatur den 1. april?

Se indslaget. Vi har ikke ligefrem at gøre med en straight shooter.

Ingen kommentarer: