13.4.07

John Warner stopper

Den Republikanske Senator John Warner fra Virginia, den 80-årige tidligere formand for fosvarsudvalget, har ikke spildt de sidste tre måneder på at fundraise og derfor er der kun kommet 500 $ i kampagnekassen til valget næste efterår.

Derfor konkluderer flere, inklusiv mig, at John Warner (der ses yderst til venstre på billedet sammen med John McCain og Senator Lindsay Graham) med al sandsynlighed stopper. Selv er han dog lidt mere tilbageholdende.

- Som jeg hele tiden har sagt, så overvejer seriøst at stille op til Senatet igen. Men i øjeblikket helliger jeg mig al min tid til mine pligter i Senatet ... Hvis jeg beslutter mig for at stille op igen er jeg fuldt overbevist om at, jeg vil være i stand til at skaffe de fornødne midler og stable en organisation på benene, der kan føre en ordentlig kampagne, siger han til hjemmeside The Politico.

John Warner blev valgt i 1978 og når derfor lige at få 30 år i Senatet. Han var på daværende tidspunkt mest kendt som en af Elizabeth Taylors mange mænd.

Jeg vil gerne sætte en rund tyver på højkant på, at John Warner inden længe efter han stopper vil få et stort krigsskib eller en ubåd opkaldt efter sig.

10 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det er dog en dårlig vane at opkalde krigsskibe efter nulevende mennesker

Anonym sagde ...

Hvorfor det?

Anonym sagde ...

1. Det er dårlig smag i stil med guldvandhaner og diktatorstatuer(statsmænd skal lige have patina, rosende ord fra fjenderne og skandaler skal ikke kunne hænge over stedet eller genstanden)
2. Og så er der det med navnemagien skibet henter kraft/inspirantion fra dets navnebror og det gælder iøvrigt også den anden vej rundt. Derfor kalder man ikke et krigsskib Danmark fordi vi bliver triste, når fjenden sænker det. Og moralen på USS John Warner vil pårvirkes hvis dets navnebror findes død i seng med to thaiboys.
beviser: Alkbertistøtten i Sorø,
Lommekrydserne Deutchland og 13

Anonym sagde ...

Valdemars viden om navngivning af amerikanske flådefartøjer er åbenlyst begrænset.

USS John C. Stennis, USS Ronald Reagan og USS George H. W. Bush er blot få eksempler på gode (hangar)skibe, der er opkalddt efter mænd, der var i bedste live.

Anonym sagde ...

Min viden om flådefartøjer sparker røv, der er faktisk stor diskusion blandt amerikanske flådenørder om at navngive skibe efter nulevende menneske når nu der udemærket navne der ikke er blivet brugt (Stars and Stripes, America osv).
Der var stor furore der USS Nimitz blev døbt, fordi den gamle helt Nimitz ikke var kradset af.
Og vane er et ord der kommer af gentagelser

Anonym sagde ...

summa sumarum er, at man i USA ofte opkalder flådefartøjer efter nulevende personer og vil fortsætte med det. Keine hexerei.

Anonym sagde ...

Hvilket bringer mig tilbage til starten det er en dårlig vane

Anonym sagde ...

Så er det jo godt, at mænd som George H. W. Bush, John C. Stennis, Ronald Reagan og John Warner gennem et langt liv har bevist deres integritet og aldrig blev/bliver fundet i seng med to thaiboys.

Anonym sagde ...

Det mest bizarre eksempel er skiltet, der paa Dolley Madison Boulevard viser af til "The George Bush Center for Intelligence" (ogsaa kendt som CIA's hovedkontor). Nu skal i alt fairness naevnes, at der er tale om Bush Senior's intelligens (og formodentlig det faktum, at han var CIA director inden han blev vice-praesident)...

Tvivlere kan forvisse sig paa:
https://www.cia.gov/cia/information/bush.html

Garby sagde ...

I er de sejeste læsere i hele verden! En kombineret debat om amerikansk politik og navngivning af krigsskibe. Jeg er næsten ved at græde.