18.6.07

Schwarzenegger: Sluk for det spanske fjernsyn!

Californiens guvernør Arnold Schwarzenegger (R) kom omkring nogen af sine mærkesager - indvandring og miljøet - da han i denne uge deltog i en konference for hundredevis af journalister i San Jose.

Et panel af journalister stillede spørgsmål til guvernøren som en del af en kongres for journalister med hispanic baggrund.

Et emne der fik mere opmærksomhed var indvandring og intergration, efter at Schwarzenegger sagde at immigranter burde fravælge de spansktalende medier for bedre at blive assimilieret.

- Du blive nødt til at slukke for det spanske fjernsyn, sagde guvernøren.

- Jeg ved at det lyder mærkeligt, at det ikke er det politisk korrekte at sige, og jeg kan komme i problemer ved at sige det. Men jeg ved, at da jeg kom til det her land, der talte jeg meget sjældent tysk.

Kommentaren blev ikke vel mødt af tilhørerne.

- Hallo, du er til en kongres med spansk-talende medier, sagde Fernanda Camarena, der studerer på University of Texas i El Paso. Andre var dog mere positive og sagde at budskabet bestyrkede opfattelsen af Schwarzenegger som moderat.

Kilde: NAHJ Digital.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Kan godt følge Guvernør Schwarzenegger i det.

Btw Schwarzenegger for senate 2010.

Olsen sagde ...

Tak for en spændende blog.
Schwarzenegger har fuldstændig ret.
Mange, med fremmed herkomst i DK, ser ofte udelukkende deres hjemlands TV via parabol. Hermed følger en svækkelse af dansksprogkundskaber og manglende forståelse af danske forhold og demokrati, og et parallelsamfund tager form med alle de problemer det kan afstedkomme.